امروز:

ثبت برند


برای پایدار ماندن در بازار فشرده و پر رقابت امروزی ، به یک نام تجاری معتبر نیاز است اما سوال این است که چگونه ؟؟

برای تثبیت نام تجاری ، ساده کردن تئوری های پیچیده و کلی در بازاریابی بسیار موثر است که ما با استفاده از قوانینی ساده این امر را سر لوحه کار خود قرار داده ایم

قانون تابعیت
استقبال از رقبا به منظور یک نام تجاری قوی

قانون واژه
نفوذ نام تجاری در ذهن مصرف کننده

قانون اختصار
توسعه نام تجاری با تمرکز در حورزه فعالیت

موفقیت در بازار:
با برند
بدون برند
علامت تجاری چیست ؟
علامت تجاری نشانی است که قادر است کالای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص / بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها یا اشخاص متمایز نماید

طبق ماده 30 قانون علامت ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از : 
علامت : یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد

علامت جمعی : یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند متمایز سازد

نام تجاری : یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد به عنوان مثال نام محل کسب و مغازه شما که در بازار به این نام شناخته شده اید یا محصولی که بسته بندی کرده و در کل شهر یا کشور توزیع می نمائید حتما می بایست قبلا ثبت نام تجاری شده باشد در غیر اینصورت و در صورتیکه رقیب شما زودتر به این مهم مبادرت ورزد شما دیگر نمی توانید به فروش و توزیع کالا ادامه دهید

اسم تجاری عنوانیه که از شهرت یک تاجر حکایت داره، و شخص تاجر بوسیلۀ اون خودشو معروف و مشهور میکنه. اسم تجاری ممکنه نام خانوادگی خود تاجر و یا یک اسم فانتزی باشه، این امکان هم وجود داره که اسم تجاری با اسم شرکت یکی باشه. به جز اون مواردی که وزارت عدلیه ثبت رو الزامی میکنه، ثبت اسم تجاری اختیاریه. به دلیل اینکه تا این تاریخ نظامنامۀ مادۀ 582 قانون تجارت تهیه و تصویب نشده، نحوۀ ارتباط و شمول و اطلاق اسم تجاری با نام شرکت دچار ابهام شده.

مزایای ثبت علائم تجاری
تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
شرکت ها را قادر می سازد محصولات شان را از یکدیگر متمایز سازند
ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند
اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها باشند
جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی هستند
ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند
شرکت ها را تشویق می کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند
ممکن است برای دریافت وام مفید باشند


نوشته شده در : چهارشنبه 16 بهمن 1398  توسط : درسا م.    نظرات() .

نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic